Monday, November 10, 2008

Be there 2 o 'clock by the fountain down the road.

Minns ni den här killen? Ja, han kom nyss in på jobbet igen... Gaaahhh.

Kille: Bonjouuuur, ca va?
Jag: Bonjour, ca va bien.
Kille: Åååhh du börja bli riktig bra på franska. Kommer du ihåg min fråga till dig?
Jag: Eeehh nej det gör jag tyvärr inte.
Kille: Jo jag undra hur jag göra för att bli din kompis, du skulle ge mig svar idag.
Jag: Jaha, jo ja just hehe... nej men alltså det är nog ingen bra idé.
Kille: Joo men jag behöva lära mig lite svensk kultur!
Jag: Heh jaha nej men jag kan nog inte hjälpa dig tyvärr.
Kille: Okej... men.. om tio år då kanske?
Jag: Ja.. kanske.
Kille: Du ska veta jag är tålmodig! Jag vänta 20-30 år på dig!
Jag: Ja men vi hörs då... au revoir!

Man skulle kunna tycka att det är lite charmigt. Men det är det inte. Sist han var här var ju också på en måndag, så jag ska nog hålla mig lite i skymundan alla måndagar framöver. I trettio år.

3 comments:

.... said...

Hahaha. Härlig kille ;D

Anonymous said...

du kunde ju berättat att man har större chans att bli kompis med dig om man ger dig massa presenter. Dyra presenter. *nods*

Henriette said...

Attans... att jag inte tänkte på det! :P Får ta det nästa gång han kommer hit.. antagligen på måndag >_<