Wednesday, November 12, 2008

Still far from shores I've yet to reach

Oj vilken produktiv dag jag har haft. Eller inte. Känns inte som att jag gjort nåt vettigt idag. Har varit lugnt på jobbet, närapå sömnvarning i kassan. Sen har jag tvättat kläder, det var banne mig på tiden. Och så har jag gosat med mammas katter som bor hos mig hela denna vecka. De är söta men håriga. Och galopperar runt i lägenheten när jag vill sova. Jag gav dem lite smaskig makrill i tomatsås, som de dessvärre ratade. Bah. Tur för dem att de är söta som sagt.

Igår uppsökte jag läkare (igen) för min ständiga huvudvärk! Jag har tröttnat på att konsumera minst ett paket Alvedon (Treo, Ibumetin, Ipren, Voltaren, Bamyl, Diklofenak Ratiopharm, Eeze, Eox... ja you name it I've tried it) i veckan, och att ha huvudvärk varenda jävla dag. Jaa jag har ju såklart varit hos läkaren förut angående detta problem, men standardlösningen har alltid varit att remittera mig till en sjukgymnast som lägger på en värmekudde på nacken i en kvart sen får jag betala 100 spänn och gå hem. Och nej, det har ju då inte hjälpt. I över två års tid har jag dessutom betalat typ 7000kr om året för att få hjälp hos en kiropraktor. Även det utan resultat (fast jag märker att det blir ännu värre om jag inte går dit, därav mina regelbundna besök). Men nu tyckte läkaren att jag ska prova akupunktur istället, vilket jag tycker låter bra. Har testat det förut för några år sen, men höll inte på tillräckligt länge för att jag skulle märka något direkt resultat. Men jag tror faktiskt att det skulle kunna hjälpa. I hope. Läkaren sa även åt mig att jag absolut inte bör jobba så mycket som jag gör. Vilket jag redan vet, men jag har inte tänkt att göra nåt åt det just nu.

Har dessutom hittat två utbildningar till som jag vill söka! Genom Röda Korsets Folkhögskola. Världens Unga heter den ena kursen, då läser man en del i Zambia. Sen finns det en annan kurs som heter Rättvis Handel, där man får välja om man vill åka till Sri Lanka eller Nepal. Nepal vore hur häftigt som helst.

Nu ska jag sova.

5 comments:

Anonymous said...

Pröva akupuntur igen! Det gjorde jag under några månaders tid och har inte haft migrän sen dess, detta var över 10 år sen. Visst händer det väll att man kan få vanlig huvudvärk men inget som håller i sig länge och känns skitdrygt.

Anonymous said...

Om det är spänningshuvudvärk du har, kan en så enkel sak som att tugga tuggummi faktiskt hjälpa.
Låter inte klokt, men om du aktiverar käkarna mycket under dagtid, så hävdar man att det är lättare att slappna av till natten och få bättre sömn.
Men vet du att det är migrän så lär inget tugg i världen hjälpa.
Kram och krya på dig.
Gunilla (Malous mumz)
(en vän i huvudvärksföreningen)

Anonymous said...

Jag vet inte om det är upp till dig längre när din kropp säger ifrån, fröken. Tänk på det.

Jennie

ohbittebitte said...

Hei! I don't know if you remember me, I am Siran/deadlydoll from Livejournal. Just wanted to see how you are doing. :)

cheers

Henriette said...

Deadlydoll: Oh hi! Of course I remember you. I haven't been on livejournal for ages though, hope you are doing fine :) Nice to hear from you again!