Saturday, July 19, 2008

Överlever du Burmeister så överlever du allt

Det är Stockholmsveckan på Gotland. Vecka 29, då alla äckliga brats åker ner till Gotland för att festa upp pappas pengar. Och det snålas inte på champagnen. Allt är maxat här nere. Volymen, människorna, spriten och urrigningarna. Jag kan inte alls identifiera mig med dessa människor. Men de verkar ju ha kul iaf.

På Burmeister håller de flesta till. Jag har jobbat där tre kvällar den här veckan, senast igår. Det var bland det värsta jag varit med om. Till att börja med har det inte gått en kväll då jag inte blivit nersprutad med champagne. Och alla är verkligen aspackade. Och så jäääävla slemmiga. Beter sig som svin och har ingen som helst respekt, eftersom de har mycket cash. Då kan man tydligen bete sig hursomhelst.
Jag längtar hem till Pluto. Shiiit alltså.

Igår hade jag en körig kväll. Spel från början till slut. En kille spelade bort.. ja, låt oss säga väldigt mycket pengar. Allt är ju relativt såklart, men för mig hade det iaf räckt till mer än två månadshyror. Hursomhelst.. Han började dansa helt plötsligt, men golvet var så halt av champagne och annat oidentifierbart, så han halkade och landade på rumpan. Det resulterade i att hans armbandsur gick sönder, själva armbandet gick liksom av. Så han tog helt enkelt av sig klockan och gav den till mig. Och ja, jag kan ju säga så mycket som att den var inte köpt på Ur&Penn. Den hade nog kunnat betala några månadshyror den också. Men det hela kändes så dumt, så han fick tillbaka den. Jag hann inte ens tänka tanken att jag nånsin skulle behålla klockan, men det var en konstig känsla. För honom har pengar inget värde alls. för han har hur mycket som helst.

Det är intressant hur dessa människor lever. På ett plan blir man ju lite fascinerad. Å andra sidan blir jag ganska äcklad. Av hela den livsstilen. Visst, bara för att man har pengar behöver man inte supa sig stupfull på champagne som kostar 22000 kronor flaskan. Men här känns det som att typ alla gör det. Och ja, jag vet inte.... det känns bara väldigt, väldigt främmande.

Som sagt, det ska bli skönt att komma tillbaka till verkligheten. Jag ska snart åka iväg och jobba på Munken, och när jag har jobbat klart ska jag direkt på gotlandsfärjan. Den går 03:30. Hemma i Nynäshamn 06:45. Så jag är väl i Västerås nånstans efter 9-tiden. Sjukt jobbigt kommer det att bli.

Hoppas att folk är snälla ikväll. Sist blev jag och spelbordet dränkta i öl. Jag orkar verkligen inte med det ikväll.

1 comment:

.... said...

Men vaffan. Jag fattar inte varför man ska hålla på sådär och drägga. Ganska stor kontrast till fattigdomen i Indien va? :|