Thursday, July 03, 2008

Tout est chaos

Usch vilken jobbig dag det har varit. Jag känner mig helt orkeslös. Känns som att jag har farit fram och tillbaka hela dagen.

Imorse innan jobbet gick jag till vårdcentralen för att fylla på mitt Twinrix-vaccin. Så nu ska jag ha livslångt skydd mot hepatit. Känns bra. Jag hade verkligen inte lust med den utgiften just nu, men det kändes ändå värt eftersom jag planerar att återvända till Indien. Hellre en dyr spruta nu än två dyra sprutor vid ett senare tillfälle.
Sen iaf så har jag typ tänkt sönder min hjärna på jobbet. Den gick verkligen på högvarv idag. Men jag och mina kära kollegor hann iallafall ha lite dötid. Det hela resulterade i 11st skraplotter (nitlotter kan jag tillägga), samt fyra egengjorda Peach Melba-smoothies. Jajamän. Tur att jag har bästa arbetskamraterna :)

Sen har jag åkt fram och tillbaka mellan jobbet och tvättmaskinen idag. Håller på att tvätta men hann inte klart idag, så jag måste fortsätta imorrn. Suck. Håller även på att städa här hemma, släkten kommer ju hit på söndag så jag vill att det ska vara fint. Förstår inte riktigt hur jag ska hinna med allt bara...

Usch och blä. Idag känner jag mig bara allmänt nere. Jag fastnade i nåt slags tankemönster och nu kan jag inte sluta. Och alltid när jag börjar känna mig nere för nåt så kommer allt annat på köpet liksom. Äsch. Det känns bara som att jag saknar.

Men här kan jag inte sitta. Jag har ett badrum att skura, en säng att bädda rent i och ny disk att diska.

No comments: