Wednesday, July 02, 2008

Födelsedagar och jazzdrömmar

Igår fyllde jag år! En riktigt härlig dag blev det, mycket tack vare mina fina kollegor :) Det gjorde inget alls att jag jobbade på min födelsedag. Se själva!


Tårta och paket! :D

Jag är så excited över tårta så jag kan knappt bärga mig.

God var den... chokladmousse och hallon :D

Presenter fick jag också! Hihi :)


Och idag var jag med pappa och Dan till Jazzens Museum i Strömsholm. När pappa fyllde 60 fick han nämligen i present av mig och Dan en konsert med Louise Hoffsten :) Så vi har varit där och ätit goood mat och lyssnat på soft jazzmusik. Riktigt härligt var det! Och jag har en förmåga att flyta bort i tankarna när jag lyssnar på schysst musik. Det kändes ungefär som följande scenario: Jag tänker mig svartvitt (sepia funkar också!), och regnet står som spön i backen, någonstans i USA. Söker skydd mot regnet inne på en rökig jazzklubb. Där sitter endast några ensamma själar (man är lite ensam och svår). Tjejen som sjunger har en svart glansig klänning och rött läppstift såklart. Lite sådär hes röst. Och bakom sitter killen som vispar soft på trummorna. Och själv slår man sig ned, alldeles dränkt av regn i en stor läderfåtölj i något mörkt hörn. Jag föreställer mig en stor prasslig klänning med tusen lager tyg, så man nästan försvinner i klänningen när man sitter ned :) Och en trenchcoat. Och höga klackar. Smuttar lite på ett glas rött vin. Och lokalen är alldeles full med cigarrök och man bara sitter där i sitt mörka hörn och är ensam. Och lyssnar på jazz. Åh! Sjukt romantiskt. Jag kan även tänka mig några ensamma sjömän i lokalen. Det skulle passa in. Och killen som spelar bas är lite svår, men känslig. För övrigt är det en sån där klubb som aldrig stänger, så det gör inget om man somnar i fåtöljen.

3 comments:

Carin said...

Vilka mysiga drömmar du har :)

Nu måste ju jag försöka leta reda på en sån där klubb som vi kan softa på om ni ska komma och hälsa på i USA. Vi får ge det som uppgift till Malou också :)

Henriette said...

Jaaa jag vill! :)

billie said...

oooh, jeeeej. jag vill softa i en stor fåtölj på nån rökig klubb :)