Sunday, July 27, 2008

Det var ett tag sen..

.. så här kommer en ny lista. Den här har jag tagit från självaste Ebba von Sydow.

1) Vad åt du till frukost? Tre knäckemackor med salami och en hallonsmoothie.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån? Från mamma.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet. Silver och vit
5) När var du arg senast? Det var nog igår.
6) Ditt bästa minne från skoltiden? Hur kul jag hade med mina kompisar.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden? Hmm.. min egen osäkerhet kanske.
8) Yoga eller löpning? Yoga any day.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale? You can't go wrong with oxfilé.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet? Glamour, ToppHälsa och Buffé.
11) Favoritkaraktär i deckare? Nancy Drew, aka Kitty så klart!
12) Teveprogram du aldrig missar? Missar gör man ju ibland, men jag följer just nu Desperate Housewives, Lost och Gossip Girl.
13) Vem är du avundsjuk på? Kan inte komma på någon jag är direkt avundsjuk på, men sen finns det ju såklart alltid egenskaper hos andra som man önskar att man själv hade. Jag ser upp till folk som vet vad de vill och har nån slags strävan i livet.
14) Din bästa revansch? Hmm.. jag kan inte komma på nåt. Jag är nog inte revansch-typen.
15) Din bästa chef ever, respektive din sämsta? Jag måste nog säga att cheferna jag har just nu är bäst (på båda jobben, både närmsta chefer och de som sitter "högre upp"). Sämsta.. ja, det behåller jag för mig själv, men jag jobbade inte där så länge.
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak? I'll try (almost) anything once. Men saker jag aldrig kommer äta igen är bl.a. kroppkakor och surströmming. Inälvsmat ser jag mig inte äta inom nån snar framtid heller.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med? "Ta ett snack" låter som att jag skulle skälla ut någon, så då vet jag inte. Det finns många puckon som skulle behöva höra ett sanningens ord. Men om jag skulle få träffa vem jag ville för ett givande samtal skulle jag såklart välja Dalai Lama.
18) Kaffe eller te? Te, gärna chai.
19) Skostorlek? 38 för det mesta.
20) Hur ofta är du på IKEA? Hmm ja det beror på.. jag är nog där rätt ofta.
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Om du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna. Om jag var tvungen att bränna allt skulle jag köpa ett hus och en bil, shoppa järnet och ge resten till välgörenhet.

No comments: