Monday, June 16, 2008

Who knows what the future holds..?

Återigen kan vi lite snabbt konstatera att jag suger, eftersom jag inte uppdaterat min blogg på jävligt länge.

Iallafall. Jag har nyss kommit hem från en trevlig födelsedagsmiddag med pappa och Dan. Vi åt på Karlsson på Taket. Sjukt gott... Caesarsallad åt jag. Can't go wrong with Caesar salad. Fast det låg en lus i min förrätt. Det kändes lite onödigt, men jag petade bort den.

Annars har jag på sistone funderat lite över min framtid. Ni vet, vad jag ska bli när jag blir stor osv. Jag har ju varit inne på väldigt mycket olika saker. Det senaste i raden av idéer är att jag ska studera mänskliga rättigheter och på så vis kanske komma att arbeta med biståndsprojekt eller på andra sätt kunna hjälpa människor som har det svårt i världen. Denna idén fick jag eftersom jag funderat länge på att åka som volontär till något land. Nu har jag ju tyvärr inte råd att arbeta gratis och dessutom betala för det... Men sen så kom jag på att man kan ju faktiskt arbeta med såna frågor "på riktigt".
Jag måste erkänna att Indien-resan såklart har bidragit till dessa funderingar. Hela resan förändrade mig och mitt sätt att se på världen.. Och jag känner på nåt vis att jag vill ge något tillbaka för allt jag fick när jag var där.

Det är ganska lustigt ändå. Jag har nog alltid tänkt om mig själv att jag ska utbilda mig till något mer "glamouröst", eller vad man ska säga. Men ni vet.. ett sånt jobb där man går omkring med snygga kläder hela dagarna och dricker takeaway-latte på väg till jobbet. Och vi vet ju alla att jag gillar fina kläder. Jag gillar även skor. Och väskor. Men mest gillar jag nog skor.

Men fan alltså... fan om det dyraste i mitt liv ska vara ett par designerskor. Fan om jag ska stå där en dag och inse att det enda jag åstadkommit i livet är att samla ihop till en stor garderob. Då vill jag hellre göra något som betyder nånting. För mig själv och andra.
Alla kan vi bidra med något.

Jag har för ett tag sen anmält mig för att bli fadder till ett barn i Tibet. Det är inte klart än, men för 150 kr i månaden får jag hjälpa ett barn med både mat och utbildning. Det tycker jag känns bra. I can't wait tills det blir klart :)

No comments: