Wednesday, June 18, 2008

Ohh finally

Idag fick jag brev från Svensk-tibetanska Skol- och Kulturföreningen. Nu har jag blivit tilldelad mitt fadderbarn! En sju år gammal pojke i Tibet :) Kelsang heter han, och han är helt underbart söt. Jag smälte direkt när jag fick se kortet på honom. Åh. Me so happy. För bara 200kr per månad får han skolgång, mat och kläder. Det känns helt fantastiskt bra :) Om någon är intresserad av att göra samma sak finns det information på http://www.tibet-school.org/.

Jag hade en helt sjukt dålig start på dagen imorse, med en kund som inte var helt lätt att ha att göra med. Så jag blev på surt humör och tänkte att det här skulle bli en riktig skitdag. Sen började det regna så fort jag klev utanför dörren, och då kändes det verkligen som att jag hade världens oflyt. Men när jag såg brevet jag hade fått blev jag glad igen.

Och ja, ni ser ju själva... solen kom fram till slut :)

3 comments:

.... said...

Oooh! Fadderbarn! Va skoj! :D

Malou said...

Jag har lilla Rodrigo i Uruguay. Han är ljuvlig :)

Malou said...

Du är utmanad! Kolla min blogg.