Friday, June 06, 2008

Helgen på Skarpö i bilder

Sådärja. Jag har äntligen lokaliserat min kamerasladd, så här kommer lite bilder från förra helgen på Skarpö och vår reunion med resekamraterna från Indien.



I det här fina huset bor alltså Lone och Olof


Utsikten kunde man ju inte klaga på direkt



Lena, Laila, Yvonne och jag

Det var kallt i vattnet, men jag badade iaf fötterna

Bäst att hålla sig i skuggan så man inte råkar få färg



Det var en härlig helg måste jag säga.. Även fast jag är mycket yngre än alla andra är det härligt att umgås med dem. Men ja, jag kan ju inte direkt relatera till allt de pratar om. Typ när det kommer till husköp, barn och sånt där..
Men usch vad jag saknar Indien :/ Speciellt efter den helgen när man pratade om alla minnen, plus att vi såg på en liten Indien-film som Lone hade satt ihop. Och det känns lite jobbigt, för jag tror inte att jag kommer ha råd att åka i mars nästa år, som jag hade tänkt. Jag ville ju så gärna åka eftersom det är 50-årsfirandet av Dalai Lamas flykt från Tibet. Men jag inser mer och mer att jag inte kommer hinna skaffa fram de pengar som behövs. Det kändes väldigt tråkigt, när alla andra pratade om hur de skulle åka nästa år, och började planera boende och liknande. Man måste ju boka snart, för det kommer bli så sjuuukt mycket folk.
Ja.. jag vill inte gnälla, men det känns faktiskt jävligt tråkigt. Det enda jag tänkte på när vi åkte från Indien var ju hur jag skulle få ihop pengar för att kunna åka tillbaka. Visst kan jag alltid åka vid ett senare tillfälle, och jag är redan säker på att jag kommer att återvända. Men det där med Uprising Day kändes på något sätt viktigt för mig. Så jag är lite ledsen över det. Ska iofs fortsätta spara så gott det går, det är ju dumt att ge upp. Men ja.. med kvarskatt och allt sånt skit ser det ganska mörkt ut.
Bye for now.

No comments: