Monday, April 28, 2008

Hysterisk Helg

Alltså. Egentligen ska man väl känna sig utvilad på måndagen, efter en skön helg? Så är ju inte direkt fallet. Jag är fan helt slut. Blergh.
Det började redan i fredags. Efter att ha jobbat en heldag på kontoret skulle jag iväg och jobba på Pluto på kvällen. Which I did. Det gick iofs väldigt bra, och jag hade en riktigt rolig kväll. Alla spelare (utom en full kille som spillde på bordet) var hur trevliga som helst. Jag älskar såna kvällar :) Så jag hade skitkul. Och jag blev lite glad, för en av stammisarna vid bordet sa till sin kompis: "Titta, hon ser ut som en ängel när hon spelar", när han trodde att jag inte hörde :P Folk tror alltid att man inte hör. Men det var jävligt gulligt sagt tycker jag.
Men sen iaf så skulle jag ju upp och jobba igen på lördag morgon. Jag var ganska trött då. Men det gick bra ändå. Efter jobbet fick jag göra mig iordning illa kvickt, för då var det grillfest hos César som stod på schemat :) Jag, César, Eddy och Jessica grillade på terassen och det var riktigt trevligt. Lite senare joinade Danne, Marcus, Issa och Jonna, och sen blev det utgång på Pluto. Jag blev ju kanske lite salongsberusad, men kul hade jag iaf :P

Eddy, Marcus, Jag, César, Daniel. Bild från Pluto.

Igår hade jag bestämt med pappa att vi skulle byta däck på min bil. Så vi åkte ut till Seglargatan som vanligt och fixade lite med bilen. Pappa kunde ganska snabbt konstatera att det nog är dags för mig att köpa en ny bil, efter att ena gångjärnet till motorhuven hade gått av. Sedan upptäckte han vatten i oljetanken. Och efter det såg han att det läckte olja i motorn. Tydligen var inte det så bra. Stackars Silverpilen :´( Jaja.. jag får väl spara lite pengar, så har jag kanske råd med en bil efter sommaren... som det är nu så använder jag ju knappt bilen ändå. But we'll see. Om jag köper en bil ska jag iaf se till att den har servostyrning, centrallås och stereo. Den ska dessutom vara liten. Höga krav, jag vet.

Nu ska jag äta glass.

No comments: