Sunday, October 07, 2007

Work & Party

Alltså... jag är SÅ trött. Den här veckan som har gått har verkligen varit tuff... men rolig! Jobbet har tagit mycket tid och energi, men det känns jättebra och hur kul som helst. Iaf så har jag ju inte hunnit/orkat med så mycket annat än jobb, men lite har jag iaf gjort.

Var på bio och såg Stardust med Isabel i tisdags.. den var faktiskt riktigt bra. Skönast var ju Robert DeNiro, han hade en asrolig roll :)

Torsdagen var nog jobbigaste dagen i veckan... ojoj vad trött jag var. Jobbade först som vanligt 8-17, sen sprang jag och Johanna runt på stan för att hitta en klänning till henne. Johanna är väldigt kräsen, kan tilläggas :P Men till slut hittade vi en fin sak på Linda P. Sen iaf åt vi på Spicy Hot innan jag pallrade mig hemåt. Hann med en kort powernap, sen gick jag iväg till Kåren för att jobba. Kvällen började extremt lugnt, och det kändes som att det knappt skulle bli nåt spel alls. Men det kom igång efter ett tag och till slut blev det faktiskt ganska bra med spel, så det var roligt. Alltid trevligt att jobba på Kåren, det måste jag säga. Men jag vet inte riktigt vad han som var DJ höll på med egentligen.. Han missbrukade verkligen ljudeffekter till ALLA låtar. Sirener, diverse alarm och maskingevärseld verkade tillhöra hans personliga favoriter. Jag kände mig tveksam.
Kom iaf hem runt tretiden och kände mig förvånansvärt pigg (eller snarare övertrött). Gick och la mig på en gång, för att sedan gå upp igen knappt tre timmar senare. Ugh, det var verkligen inte roligt... men inte mycket att göra åt saken. Jag pallrade mig iväg till jobbet och väl där så piggnade jag till lite mer och dagen flöt på väldigt bra.

Efter jobbet åkte jag hem och gjorde mig lite i ordning, sen var det dags för födelsedagsfest hos Johanna :) Wee! Det var trevligt, vi åt tårta och diverse annat gott, och jag passade på att färga håret på Isabel. När klockan var strax efter 22 pallrade vi oss iväg till Pluto för party. Där träffade vi även på Marcus T från Stockholm, vilket var en rolig överraskning :)
Jag hade väldigt kul iaf, så det kändes som en lyckad kväll :) Det var roligt att vi alla kunde vara lediga och fira Johanna. När klockan var strax före 02 började dock tröttheten sätta in rejält, så då var det dags att gå hemåt.

Idag har jag dock varit ännu tröttare än igår. Har iaf lyckats tvätta rent en del kläder, så det känns ju bra. Dessutom lagade jag en extremt god vegetarisk pizza :) Har inte lagat det förut, men såg Martha på tv imorse, och hon lagade en veggiepizza som såg så jäkla god ut.. Så jag blev sugen. Jag gjorde min med zucchini, paprika, champinjoner och tomater, och sen strödde jag på lite fetaost (fetaost är ju banne mig gott till allt). Sjukt gott blev det iaf, och nu har jag lite matlåda till veckan :)

Skulle se The Terminal på tv ikväll, men det gick fan inte så bra alltså... satt och somnade till de första 2o minutrarna på filmen. Sen somnade jag till nånstans i mitten. Och missade såklart slutet. Fan också. Jag lyckades dock konstatera att det var en bra film, och det hade ju varit trevligt om jag hade lyckats hålla mig vaken... Men det var verkligen helt omöjligt, så jag somnade i soffan... Oh well.

Nu är det iaf sovdags.. Imorrn blir det film/tjejkväll hos Johanna :)

No comments: