Monday, October 01, 2007

Det går bra nu!

Det känns som att jag har haft flyt den senaste veckan :) För det första blev jag kallad till tre intervjuer, vilket kändes allmänt kul. Den första var på Leopold&Bloom, hur kul som helst.. Det kändes jättebra och de verkade gilla mig.. skulle verkligen vilja jobba där, men sen har jag som bekant blivit erbjuden ett annat jobb.. som jag har tagit :) Så jag hoppas nästan att jag inte får jobbet på Leopold&Bloom, för då behöver jag inte undra om jag har valt fel :P Även fast det känns rätt just nu.

Fredagen var en stressig dag. Tidigt på morgonen var jag på intervju, och fick bekräftat på en gång att de ville att jag skulle börja jobba där. Wee! Så jag flöt omkring på moln typ hela fredagen och var överlycklig, dagen kunde verkligen inte ha börjat bättre. Iaf sen så jobbade jag på Deluxa hela dagen, och när jag hade jobbat klart åkte jag ut till Onoff för ännu en intervju. Den kändes också bra. Killen sa åt mig att "sälja mig själv", vilket jag tyckte lät jävligt roligt... men jag gjorde det iaf. På ett icke-sexuellt sätt. Hade dock redan bestämt mig för att jag inte ville ha det jobbet, men gjorde mitt bästa ändå.. Den intervjun kändes dessutom otroligt seriös, jag fick verkligen argumentera för varför jag skulle få jobba där. Kändes kul.. sånt är bra att träna på.
På kvällen sen så jobbade jag i Ludvika.. Var riktigt trevligt. Det kändes som att folk var på ovanligt bra humör den kvällen dessutom. Och jag var så sjukt glad också, det verkade smitta av sig på gästerna :P Wonderful. Däremot var jag heeeelt slut på väg hem sen... kändes verkligen som att jag skulle somna framför ratten... Men det gick bra. Jobbigt att köra när det har blivit så mörkt ute bara.

Hursomhelst så tackade jag ja till jobbet jag blev erbjuden, och började där idag :) Jag kommer att jobba som säljare av Telenors produkter till olika företag. Verkar otroligt kul. Alla på kontoret var jättetrevliga så jag tror det kommer bli asbra... Har inte provat nåt sånt här förut så det blir spännande... I'm excited! :) Kommer dessutom att få fasta tider (finally!), 8-17 varje dag. Skönt. Kontoret ligger dessutom utomordentligt placerat mitt i stan, så det är ju perfekt.

Igår träffade jag Sandra, en kompis som jag typ inte har pratat med på... tre år? Lång tid är det iallafall. Det var hur kul som helst. Jag trodde att det skulle kännas lite stelt och konstigt, med tanke på att vi inte har setts på väldigt länge (och inte var vänner när vi skildes åt), men det kändes helt naturligt. Det var som att vi tog vid ungefär där vi slutade sist.. Kul! Vi satt och fikade i ungefär två timmar, sen kändes det som att de ville slänga ut oss från fiket så då fick vi snällt gå :P Men jag hade väldigt trevligt iallafall. Det var kul att se henne igen.

Och idag när jag kom hem från jobbet passade jag på att prata med mina hyresvärdar. Mitt kontrakt går ju ut den 31:a oktober, så jag har varit lite nervös över att jag kanske måste flytta.. Men idag sa de att jag åtminstone får bo kvar till sista januari. Det känns såååå skönt. Jag älskar verkligen min lägenhet. Och det ska bli så mysigt att få bo här under vintern.. Och ja, jag tänker ha julgran :D Jag är så glad! Vi har inte skrivit papper på det än, men vi ska fixa det i veckan. De är verkligen de bästa hyresvärdarna man kan ha... man känner sig nästan som en i familjen :)


Så, ja... jag måste nog verkligen påstå att det går bra just nu :) Det känns så himla roligt... Har fortfarande dåligt med cash, men nu ser jag iaf ett ljus i slutet av tunneln eftersom jag har fått jobb.. Nu får jag iaf lite rutin om dagarna, och behöver inte känna mig så jävla förslappad. Jag mår som bäst när jag har saker att göra.. I'm so happy!

3 comments:

Sandra said...

Kul att du fick ha kvar lägenheten ett tag till!

Anonymous said...

OCh jag är glad för din skull.

Jennie

.... said...

Yaaay! :D