Tuesday, December 05, 2006

Stressed out.

Det har varit mycket de senaste dagarna. Jag har börjat jobba i en smyckesbutik i Sigma, där jag ska vara under december. Igår var första dagen jag jobbade alldeles själv, och det gick bra. Det var luuuuuugnt i butiken på måndag förmiddag kan jag ju säga. Idag jobbar jag 14-19, det kommer antagligen vara mer fart då.

Har lite panik för skolan dock. Det känns som att jag inte alls hinner med. Och jag vill ju både jobba och plugga. Hm. Just nu känns det som att jag prioriterar jobbet.. Det är skoj och framförallt, pengar. Men jag ligger efter i skolan A LOT. Har inte börjat läsa Nervous Conditions som ska vara läst på torsdag. Har inte ens läst klart God of Small Things som skulle vara läst för typ tre veckor sen. Och jag ska skriva en sida om "transgressions" i boken som jag borde ha lämnat in för längesedan. Och på torsdag ska jag lämna in en formell uppsats om fattigdom i USA som jag knappt har skrivit klart hälften på. Sen på måndag ska jag lämna in en analys om två böcker i litteraturen som jag såklart inte har börjat på. Och just ja, på torsdag ska vi ha en quiz om Storbritannien som jag nog måste plugga till. Ja, sen så är det ju den där uppsatsen om Storbritannien som antagligen ska vara klar inom en snar framtid. HERREGUD. Hur fan ska jag hinna med allt? Och jag vet inte ens om jag pallar att gå till skolan på torsdag för jag vill hellre umgås med bror+kusin eftersom brorsan åker till Finland snart och är borta till januari.

OCH som om inte det skulle räcka, imorgon är det klubbkväll på Make up Store. Och de har bytt lokal och jag gick förbi där imorse och den är jättefin och och och jag VILL GÅ. Men there's no time. Och jag har fan inte råd heller. Jag vet hur jag är.. Om jag går dit kommer mitt bankkonto att hata mig. För jag kan inte behärska mig och bara köpa nån liten grej. Jag blir typ helt hysterisk och tänker "OMG 20% RABATT JAG KAN JU HANDLA SKITMYCKET!!!!!". Så det är lika bra att jag håller mig borta. ÄVEN fast Make up Store har release:at (sorry) en parfym som luktar gudomligt... som jag såklart vill ha. För att inte tala om de underbara presentförpackningarna som jag såg i skyltfönstret... GAH.

Nejmen om man skulle ta och få nåt gjort kanske? FYFAN.

3 comments:

Funkan said...

Visst sa jag ett det var jävligt relativt det där med "ta det lugnt". Haha... Varken jag eller JC-killen gjorde det. Jag kommer må fantastiskt imorrn... haha... underbart... godnatt

Henriette said...

Haha. Gjorde du nåt pinsamt? :D :D :D

Funkan said...

Haha... det hade man ju lätt kunnat tro, men faktiskt inte...