Friday, August 08, 2008

Min teori håller!

Jag har två saker att säga er idag. Den första är att mitt tak tar in vatten. Det är inte okej. Här sitter jag och äter frukost och helt plötsligt hör jag "plupp! plupp! plupp!" och det stänker vatten i ansiktet. Brun-gult vatten. Det var ju inte helt angenämt, if I may say so. Så det var bara att släpa fram hinkar. Men nu vågar jag inte gå till jobbet, för jag vet inte var det börjar droppa härnäst. Dumt.

Den andra saken jag skulle säga var att jag har en teori. En teori om dåliga dagar och trisslotter. Jag har alltid tänkt att man bara kan vinna på lotter om man har en dålig dag. Ni vet en sån där dag där allt går åt helvete, och man vill bara gå och dö. Lite av en sån dag hade jag ju igår, så jag bestämde mig för att skrapa en trisslott som jag har sparat sedan min födelsedag (har väntat på det rätta tillfället att skrapa). Och jag vann 50kr! Klart att jag gjorde. Det var ju en dålig dag.
Det är med andra ord väldigt obra att skrapa när man har en bra dag. Eller när man vill att nåt annat ska gå bra. T ex vågade jag inte skrapa en trisslott när jag var på jobbintervju sist. För hade jag vunnit på lotten hade jag ju inte fått jobbet.
Undantaget som bekräftar regeln här är ju självklart Malou, som vinner pengar på sin födelsedag. Som vi alla vet är det ju aldrig nån som faktiskt vinner på sina födelsedags-lotter. Klart de inte gör, man har ju en asbra dag med tårta och allt! Och det är därför min teori håller :)

Förresten har jag lyckats laga min toalett. Det var bra. Nu ska jag gå och dra fram lite fler hinkar :S

No comments: